28 Αυγ 2014

Πω πω ανάπτυξη... Έλληνες εφοπλιστές: Βάζουν «χέρι» στα ελληνικά ναυπηγεία μέσω Κίνας...


Έλληνες εφοπλιστές: Βάζουν «χέρι» στα ελληνικά ναυπηγεία μέσω Κίνας...

Η κυβέρνηση εξασφαλίζει κερδοφόρες μπίζνες για τις «ιερές αγελάδες»
Χέρι και στα ελληνικά ναυπηγεία μέσω... Κίνας ετοιμάζονται να βάλουν οι Έλληνες εφοπλιστές, με τις ευλογίες της κυβέρνησης.
Την όψιμη αγάπη τωνΕλλήνων εφοπλιστών για τα κινεζικά ναυπηγεία και πιστωτικά ιδρύματα, σχέση που έγινε ιδιαιτέρως στενή στα χρόνια της κρίσης και όταν οι εγχώριες και ευρωπαϊκές τραπεζικές «κάνουλες» χρηματοδότησης έκλεισαν, επιβεβαιώνουν οι ναυπηγήσεις 200 πλοίων ελληνικών συμφερόντων, που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή στην Κίνα.

Η γνωστή επωδός των Ελλήνων εφοπλιστών, όταν κατηγορούνται ότι παρά τα μυθικά κέρδη τους, δεν δίνουν δουλειά στους Έλληνες εργαζόμενους στα ναυπηγεία και τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες της χώρας, είναι ότι τα μεροκάματα είναι «υψηλά». Όμως, η ευχή τους να αμείβονται και οι Έλληνες εργαζόμενοι με μισθούς Κίνας φαίνεται πως οδεύει προς ευόδωση.
Την προηγούμενη εβδομάδα, πραγματοποιήθηκε διερευνητική συνάντηση για οικονομική και επιχειρηματική συνεργασία μεταξύ του γενικού γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του υπουργείου Εξωτερικών, Παναγιώτη Μίχαλου, και του προέδρου του κρατικού ναυπηγοκατασκευαστικού ομίλου της κινεζικής περιφέρειας Φουτζιάν, Ζάο Τζινγιέ.
Ο Κινέζος αξιωματούχος εξέφρασε το ενδιαφέρον της εταιρείας του για συνεργασία με ελληνικά ναυπηγεία και ελληνικές εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού, δεδομένης και της συνεργασίας του κινεζικού ναυπηγοκατασκευαστικού ομίλου με ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Μάλιστα, τόνισε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι οι σημαντικότεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων, καθώς πάνω από 200 πλοία ελληνικών συμφερόντων βρίσκονται υπό κατασκευή αυτή την περίοδο στην Κίνα. Με βάση λοιπόν την αυξημένη ελληνική ζήτηση, επεσήμανε την ανάγκη των κινεζικών ομίλων για εξειδικευμένο προσωπικό με την απαραίτητη τεχνογνωσία στο ναυπηγοεπισκευαστικό και ευρύτερα ναυτιλιακό κλάδο.
Από τη μεριά του, ο κ. Μίχαλος σημείωσε ότι οι Έλληνες επαγγελματίες του κλάδου χαίρουν διεθνούς αναγνώρισης –παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην ανεργία, θα προσθέταμε εμείς. Συμφώνησε δε, ότι ένας από τους τομείς που παρουσιάζει ιδιαίτερες προοπτικές συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας είναι ο ναυπηγοεπισκευαστικός.
Ο κ. Μίχαλος συνέχισε προτείνοντας δύο επιπλέον προτεινόμενους τρόπους προώθησης της διμερούς συνεργασίας: στην αξιοποίηση της χρηματοδότησης που προσφέρουν τα κινεζικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στους Έλληνες εφοπλιστές για εργασίες που υλοποιούνται όχι μόνο στην Κίνα, αλλά και στα ελληνικά ναυπηγεία. Επίσης, αναφέρθηκε στην πρόταση της ελληνικής πλευράς να προστεθεί στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και εξειδικευμένο Μνημόνιο Συνεργασίας σχετικά με τα κινεζικά ναυπηγεία και τους Έλληνες προμηθευτές εξοπλισμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας - Κίνας, βρίσκεται σε ισχύ από το 2010, με σκοπό την ενίσχυση των Ελλήνων εφοπλιστών που κατασκευάζουν τα πλοία τους στην Κίνα. Την περίοδο δηλαδή που τα σκληρά μέτρα του πρώτου μνημονίου έπεφταν βαριά στις πλάτες του ελληνικού λαού, οι Έλληνες εφοπλιστές διευκολύνονταν να κάνουν μπίζνες στην Κίνα, διατηρώντας ταυτόχρονα το σκανδαλωδώς ευνοϊκό φορολογικό τους καθεστώς στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται επίσης, ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα διασωζόταν με χρήματα του ελληνικού λαού, αφού προηγουμένως είχε στερέψει και από τα κόκκινα θαλασσοδάνεια του εφοπλιστικού κλάδου, ενώ Έλληνες εφοπλιστές έβρισκαν νέες ροές χρηματοδότησης από τις κινεζικές τράπεζες, που προσέφεραν φθηνές και εύκολες πιστώσεις.
Όσο για την ενδεχόμενη κινεζική επένδυση στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, οι εργαζόμενοι μάλλον θα πρέπει να πηγαίνουν με πολύ μικρό «καλάθι», αν κρίνει κανείς και από τη μέχρι τώρα εμπειρία της COSCO. Άλλωστε, αν υπήρχε περίπτωση οι αμοιβές των εργαζομένων να διατηρηθούν στα επίπεδα που ορίζουν οι συλλογικές τους συμβάσεις, οι Έλληνες εφοπλιστές και πάλι στην Κίνα θα «έχτιζαν» τα πλοία τους.
Πάντως, οι διεργασίες συνεχίζονται, καθώς ο πρόεδρος του κινεζικού ναυπηγικού ομίλου Φουτζιάν, συνοδευόμενος από τον Κινέζο πρεσβευτή και στελέχη της πρεσβείας, ξεναγήθηκαν ήδη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Έτσι, το σχέδιο των Ελλήνων εφοπλιστών για μισθούς Κίνας στα ελληνικά ναυπηγεία προχωρά, ήδη έχουν γίνει τα απαραίτητα βήματα για τη διάλυση των συλλογικών συμβάσεων των Ελλήνων ναυτικών και επιπλέον το υπουργείο Ναυτιλίας έχει προαναγγείλει την άρση της έκτακτης εισφοράς των εφοπλιστών μέχρι το τέλος του 2014, που διακαώς ζητούσαν. Στην περίπτωση των Ελλήνων εφοπλιστών φαίνεται ότι το «δεν πληρώνω» ανταμείβεται, επιβεβαιώνοντας τον τίτλο που τους έχει αποδοθεί ως «ιερές αγελάδες».
newsbomb.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου